26/10/2019

De vreemd en oud geld-actie is een gezamenlijke actie van supermarkten en Lionsclubs ten behoeven van oogoperaties in de derde wereld. Vanaf heden is ook de supermarkt Plus 't Lam in Dubbeldam voorzien van een .. om vreemd- en oud- geld in te zamelen. Henk van Amerom van Lions Club Dordrecht Host heeft het initiatief opgepakt om samen met Plus 't Lam de eerste verzamelzuil in Dordrecht te plaatsen.

50 Supermarkten in Nederland hebben als service een verzamelzuil in hun bedrijf voor het vreemd en oud geld dat hun klanten bezitten maar niet goed weten wat ze er mee moeten doen. Met deze actie wordt een behoefte voor staaroperaties in de derde wereld vervuld, Sinds de start is € 711.000 bijeengebracht, goed voor 47.000 eenvoudige staaroperaties in arme derde wereldlanden. Jaarlijks wordt 750.000 munten en 10.000 bankbiljetten uit 160 landen ingezameld. Elke munt en ieder bankbiljet, nieuw of oud, heeft waarde. Lees verder op de site van Vreemd en Oud Geld.